کتاب و فلسفه

کتاب و فلسفه

با این من مانده تا ابد ....
کتاب و فلسفه

کتاب و فلسفه

با این من مانده تا ابد ....

فایل های صوتی فلسفه اسلامی

در سایت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، بانکی صوتی و تصویری وجود دارد که می توانید از طریق آن به راحتی به فایل صوتی و تصویری دروس فلسفی دسترسی داشته باشید.

 

برخی دروس پرمراجعه:

شرح استاد حشمت پور بر الشواهد الربوبیة ملاصدرا (اینجا)

شرح استاد فیاضی بر نهایة الحکمة علامه طباطبایی (اینجا)

شرح استاد فیاضی بر الاشارات و التنبیهات (اینجا)

تدریس کتاب آموزش فلسفه استاد مصباح توسط استاد فیاضی (اینجا)

 

ظاهراً شرح استاد علی محمدی خراسانی بر المنطق مرحوم مظفر در میان فایل های صوتی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران نیست و باید برای یافتن آن سایت های دیگر را بگردید (مثلاً اینجا)

 

ظاهراً فایل های صوتی تدریس کتاب مبادی العربیه 4 در اینترنت نیست. اما می توانید سی دی های آن را از مراکزی که سی دی های حوزوی می فروشند تهیه نمایید. تا آنجا که می دانم این سی دی در مراکز فروش این گونه سی دی ها در شهرهای مشهد، تهران، شیراز و قم یافت می شود.

برخی دوستان در خصوص منطق اشارات پرسیده بودند. این بخش نیز با تدریس استاد حشمت پور وجود دارد. نمط 1 از اشارات که در منطق است را می توان از سایت مؤسسه حکمت و فلسفه دانلود کرد (اینجا). ما بقی نمط های منطقی را از مراکز فروش حوزه تهیه نمایید (مثلاً اینجا).

 توجه نمایید که فایل های مزبور عمدتاً به صورت فشرده (zip) دانلود می شوند. لذا برای باز کردن آن ها باید نرم افزار win rar را نصب نمایید.

توجه: اگر کسی تمام فایل های صوتی آقای فیاضی را در نهایة الحکمة و همچنین فایل های صوتی کتاب المنطق که توسط استاد علی محمدی خراسانی درس داده شده است را به شیوه ای صحیح گوش دهد، در سطح یک دانشجوی لیسانس فلسفه اسلامی، اگر نگوییم بالاتر، مهارت فلسفی این رشته را کسب خواهد نمود.

و اما شیوه صحیح این است که نکات مهم هر قسمت را بر کاغذ پیاده گردد و سپس مورد مطالعه قرار گیرد و آنگاه به سراغ قسمت بعدی بروید.

نکته: برای گوش گیری و مطالعه کتب مزبور با کمک فایل های آقای فیاضی و خراسانی، نیازی به هیچ مقدمه ای در زبان عربی نیست، زیرا ایشان قدم به قدم هم متن عربی این کتاب ها را ترجمه می نمایند و هم محتوا را به دقت بیان می دارند.


منبع :  http://mzeraat.persianblog.ir/post/8/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد